dijous, 8 de març del 2012

Cap enfora

Comentava l'altre dia que el Guerau està "cap enfora", expansiu i volcat a l'exterior.
Hi he estat reflexionant i veig que realment, intentant respectar al màxim el seu ritme i les seves necessitats, és ara quan ha començat a mostrar interès per sortir de casa, veure gent i altres nens, explorar nous espais...
Fins ara em sorprenia veure com li costava estar a gust a fora de casa, amb altra gent, anar a ciutat, anar a la botiga del poble... i intentava respectar-ho i no fer gaires sortides perquè realment veia que no li agradava gens.
I jo, doncs sincerament durant uns mesos tampoc en tenia gaires ganes. Però al cap d'uns  temps sí que vaig sentir la necessitat de sortir i xerrar amb altres mares del poble, amb d'altres persones, de veure als amics... I com que de tot això el que menys estressava al peque era una sortideta curta pel poble, doncs és el que vaig acabar fent. I bé, també alguna festa de compromís (hi va haver els Nadals per entremig) i per veure la família. Quan el veia tan angoixós amb tanta gent al seu voltant em sentia bastant malament per sotmetre'l a tant estrés. I tot i així considero que no n'ha tingut gaire.

Crec que és vital poder respectar les necessitats d'intimitat i d'estar "cap endins" dels nostres fills i filles. Cada nen és un món i cal estar atents a les senyals que ells mateixos dónen per saber quan estan preparats per abandonar aquest espai de seguretat, deixant clar que estem disponibles per tal que hi puguin tornar quan ho necessitin.
Suposo que el Guerau ha pogut estar amb mi tantes hores com ha volgut, gaudint del silenci i la suavitat, de les carícies, els massatges, del joc, de la exploració de la casa (de fer-se-la seva)... i ara necessita més activitat i conèixer nous entorns. I és evident que el "cap endins" no ho ha deixat de banda i sobretot als vespres em busca per fer jocs de falda, fer mimos, fer teta... i ara, a més a més saluda als desconeguts pel carrer, juga amb els nens del parc (sense interaccionar-hi, però al seu costat), va a explorar sol l'entorn (mentre el miro de lluny)... i cada cop triga menya a començar a fer-se seus els espais desconeguts.

En fi, que estem davant d'una nova etapa! Veurem cap a on evolucionarà, però ara ell està entusiasmat amb aquestes descobertes socials i ho voldria fer a totes hores. A vegades a les vuit del vespre es posa davant la porta de casa, la pica i em busca per sortir. I molts cops, malgrat li explico que és tard, li ensenyo que és fosc... no hi ha manera de fer.lo entrar en raó i és un mar de plors.
Tot i que a vegades es conforma amb un tomb nocturn pel pati...  :)

7 comentaris:

  1. Veig que tens en Guerau disposat a sortir de parranda a qualsevol hora, eh? A mi amb el petit també em passa! De vegades agafa la jaqueta i me la porta perquè li posi i quan veu que la deixo al mateix lloc perquè no sortim s'enfada molt.

    De fet els meus fills sempre han estat molt de sortir. Als dos des de ben petits els hi ha agradat el "soroll", la gent i ser el centre sempre i quan no els "ofeguin" massa. Són molt més sociables que jo que prefereixo més aviat poca gent al meu voltant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hehe, doncs tant son pare com jo som bastant d'estar a casa, i ara ens fem un fart de sortir!

      Elimina
  2. Ui, vaya fiestero està fet en Guerau!!!!! Ja veuràs que maca és la nova etapa (bé, per mi totes ho són... no tinc criteri...)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, si, fiestero total! Tot el dia estaria al carrer! I ara li ha donat per perseguir gossos mentre fa "bap-bap". Pobrets, tots fugen espantats!

      Elimina
  3. Quina gràcia m'ha fet imaginar-me al nen picant a la porta de casa per anar de parranda nocturna, hehehe.
    El Guerau s'està fent gran, que mono.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I no es conforma en picar a la porta, fa uns crits que sembla un hooligan! :)

      Elimina
  4. Caram, quins canvis que fan, eh! jeje, la peke mai ha estat de quedar-se a casa, però ara porta uns dies que quan li diem que anem al carrer comença a dir que no i no vol sortir. Això sí, un cop travessem la porta és la nena més feliç del món! però suposo que ella ara també es troba a gust jugant a casa, cosa que abans no feia... Vaja, que van al revés el Guerau i la meva peke!!! Apa, a disfrutar del bon temps al carrer!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...