dijous, 20 d’octubre del 2011

8 mesos!

Doncs si, ja hem arribat als 8 mesos. De fet, el dia 18 va ser el mesari del Guerau. I aquest mes ha estat molt fructífer perquè el peque ha après un munt de coses noves!
  • A nivell social hem notat molt canvi, doncs ja és conscient de quan els altres són "extranys" i plora quan s'hi acosten o l'intenten agafar. De fet, amb els avis també passa i fins que no ha comprovat que són els de sempre (els va mirant fixament durant una estona) no en vol saber res i tot són plors. En canvi amb els altres nens s'ho passa d'allò més bé i els fa somriures i intenta interaccionar-hi. Peeeero l'altre dia va estirar els cabells a una nena del parc, pobreta. Ell es pensa que és divertit i per més que li diem que no i que posem cara i veu d'enfadats no acaba de pillar el concepte, clar, encara no té les estructures cerebrals per poder-ho discernir....
  • També fa un temps que té molt clar el concepte de permanència de l'objecte i li agrada tirar les coses des de la trona per mirar com cauen. Ho fa tot seriós com si n'hagués d'escriure una tesi, i sol quedar-se mirant al buit mentre amb l'altre mà intenta trobat per sobre la trona alguna cosa per tirar al terra.
  • A nivell motriu hi ha hagut els canvis més notoris, doncs ha après a seure sol i a gatejar. Ara no ens podem despistar ni un moment perquè en un no res ha recorregut mig menjador i està a punt de caure pel graó, o d'estampar-se contra les potes de la taula,... El que li agrada molt és escalar-nos i recolza les mans sobre nostre per posar-se dret i saltar, fa molta gràcia perquè posa cara d'emocionat de la vida. També fa la pinça fina amb tota la naturalitat del món (sobretot quan menja).
  • A nivell de llenguatge "xerroteja" molt i es fa entendre mitjançant gests o actes. Fa uns dies que no para de dir mamamamama, papapapapa, tatatatata, dadadada, dladladla, fffffff, babababa,.... i fa sorolls amb la llengua i els llavis. 
Temes conflictius.
El vestir continua igual, és un drama total i fa uns plors que sembla que el torturis (algun dia he de parlar amb els veïns o em denunciaran).
Per dormir necessita sempre algú al seu costat, i no puc adormir-lo i marxar perquè ho detecta i plora. Ho anem intentant però de moment sembla que no està preparat. Ara escric mentre ell dorm al meu costat i si provés d'anar a un altre lloc duraria 10 minuts com a molt (no sé si m'olora, però el cas és que si em quedo dorm i si marxo no). De moment no suposa un gran problema però m'obliga a quedar-me al llit tot i no tenir son (sobretot a l'hora de la midgiada) però aprofito per llegir i és un moment per mi que també necessito.

Alimentació
Li encanta menjar, i fer teta. L'estrella és el pa amb tomàquet o el pa amb alvocat. També el pollastre, els macarrons amb tomàquet, el carbassó... En el pròxim post explicaré amb detall l'evolució de la introducció de l'AC.

Dents
De moment ni una. Ara sembla molest perquè el tinc molt al pit, es desperta plorant a les nits, està més irritable, ho mossega tot amb força (el meu pit inclòs)...per tant potser aviat tenim alguna sorpresa, però de moment res de res!

O sigui que el petit Guerau va creixent (ja són quasi 10 quilos) i va adquirint autonomia per desplaçar-se i per fer-se entendre. Em fa molta gràcia veure com ell mateix s'emociona davant els avenços i quan fa alguna cosa nova o troba alguna joguina o objecte interessant em mira com dient "ho veus?".
En fi, que està molt gran i maco (què vaig a dir jo que sóc sa mare?).

Feliç mesari, príncep!

6 comentaris:

  1. Felicitats guapa!
    Jo també tenia el mateix problema que tu per dormir al baby i el que m'està funcionant molt bé és: els primers dies al llit amb mi i jo amb el portatil a la falda i musica relaxant, ell llavors es relaxava mirant la llum de l'ordinador i quan ja deixava de donar patadotes i moure les mans, llavors tancava la tapa i deixava la música, en dos dies el vaig posar dins el seu llit i deixava el portàtil al terra amb la mateixa musica i em quedava al seu costat, avui ha sigut el primer dia que l'estiro, li poso la música i marxo de l'habitació i S'ADORM SOL! Així que ànims que amb constància es pot aconseguir. Quin rotllo t'he fotut!

    ResponElimina
  2. I amb l¡'ordinador no venia cap a tu per tocar les tecles? Perque el meu si es desperta i jo estic amb el portàtil vé corrents! Jo el que voldria és que s'adormís (com sempre, amb el pit) i després marxar de l'habitació a fer feina per casa. Però si marxo de l'habitació es desperta. Si em quedo fent feina a l'habitació (amb el portàtil, endreçant roba...) no es desperta. En fi... ja aniré provant...lo de la musiqueta ho provaré amb un cd viam si cola...

    ResponElimina
  3. Què gran que es fa el peque!!! i ja pesa 10 quilos!!! tot un homenot!!! AMb això de dormir em sembla que som unes quantes que estem igual, tot i que jo ara si que puc marxar de l'habitació. Al principi es despertava de seguida, després al cap de mitja hora i ara... doncs pot estar hores dormint sense mi!!! La veritat és que no sé ben bé com ho vam aconseguir, però sé que algú em va comentar que m'havia d'esperar 20 minuts de rellotge (ni més ni menys) i aleshores marxar perquè és quan ells agafen el son profund. Ho vam fer uns dies i crec recordar que va ser el principi del canvi... no sé, potser us serveix... Ah! i ànims amb les dents i les mossegades de pit... uix, quin mal que feien!

    ResponElimina
  4. Si, lo dels 20 minuts jo també ho he provat, però res de res....en fi...suposo que quan estigui ell preparat ja podré fer-ho! :)
    Ahhhhggg! no m'espantis amb les mossegades, que ja estic ben acollonida! hahaha!

    ResponElimina
  5. No et preocupis per les mossegades!!! a mi em va mossegar dos cops, i cada vegada que ho feia li enretirava el pit, li explicava que m'havia fet mal i que fins el proper àpat no hi havia més teta. A ella no li va agradar gaire el tracte (i a mi menys que em mossegués!) però només em va mossegar dos o tres cops, després mai més (bé, potser algun cop que jo em dedico a fer-li pessigolles mentre popa perquè m'encanta veure com fa malabarismes per xumar i riure alhora, però és clar, aquí ja m'ho he buscat jo i no tinc excusa!jeje).

    ResponElimina
  6. HE TORNAT EL MEU EX AMB LA SOLUCIÓ DE DR DAWN
    Em vaig posar en contacte amb DR DAWN mitjançant un testimoni escrit sobre ell i també vaig trobar molts testimonis sobre com ajuda els altres amb les seves vides. Tornar amb un ex és un dels sentiments més íntims que a molta gent li agradaria experimentar, sobretot perquè aquests records amb el nostre ex sempre ens ennuvolen la ment quan algú altre fa algunes d'aquestes coses que solia fer el nostre ex. Fa gairebé 6 anys que sóc pare solter i tot i que el meu exmarit estava lluny dels meus fills, encara m'agradaria que tornés a veure'm algun dia. Aquest encanteri que vaig conèixer conegut com DR DAWN em va ajudar amb els meus desitjos i estic encantat de dir que he tornat amb el meu exmarit. El resultat es va manifestar després de 48 hores, quan em va assegurar, i l'amor i la connexió que vam compartir es van restaurar increïblement. Si vols tornar amb èxit amb el teu ex,
    *Si vols concebre.
    *Si necessites complir el teu desig.
    contacteu amb aquest gran metge de l'amor per WhatsApp: +2349046229159
    Correu electrònic ( dawnacuna314@gmail.com)

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...