dijous, 12 de gener del 2012

Pastís sense ou ni llet (de vaca) - 1a part

Fa uns dies que estem començant a organitzar la festa d'aniversari del Guerau. Tot i que encara queda més d'un mes no volem que se'ns tiri el temps a sobre. Una de les coses que més em preocupava era el tema del pastís, doncs el petit encara no menja ni ou ni llet (només teta). Així doncs, he estat buscant alternatives. He pensat que farem dos pastissos, un pels adults i un per ell sol. Així el podrà destrossar i menjar sense problemes.

He trobat vàries receptes de pastissos sense ou ni làctis per Internet. I me n'han passat unes quantes més. Aquestes són les que m'han convençut, tot i que encara les he de provar.


Pastís de llet materna (extret d'un fòrum de Crianza Natural)

120 ml de llet materna
1 paquet de galetes d'espelta (vigilar que siguin sense llet, ous ni sucre)
Prunes vermelles i grogues
1 plàtan

Desfer les galetes amb la llet fins a formar una massa espessa.
Fer una compota de prunes vermelles i una altra de prunes grogues (per donar color al pastís)
Forrar un motlle amb paper film
Posar una capa de prunes grogues, una altra de llet i galeta, una altra de pruna vermella, i una última capa de la massa de llet i galeta.
I al congelador!

L'endemà es treu del congelador (la capa groga quedarà a sobre) i al voltant del pastís es posen unes rodanxes de plàtan, unes galetes, o el que es vulgui, per acabar de decorar.

Pastís amb pastanaga i taronja (extret d'un fòrum de Crianza Natural)
1 got de farina
1 got i mig de sucre
1 got d'oli d'oliva
1 sobre i mig de llevat en pols
1 got de suc de taronja
2 pastanagues crues picades

Barrejar els ingredients, posant al final la pastanaga. 
Fornejar-ho durant 45 minuts a 180ºC.

Pastís de gelatina

Galetes (tipus Maria)
Compota de poma (o algun altre tipus de fruita)
Gelatina neutra

Triturar les galetes, que quedin ben esmicolades. Posar-hi una micona d'aigua per tal de crear una massa espessa. 
Posar la massa a sota d'un motlle dels que es poden obrir pels costats.
Barrejar la compota amb la gelatina.
Abocar la compota al motllo i posar a la nevera fins que la gelatina qualli.

D'aquí poc més receptes! S'accepten suggeriments!

2 comentaris:

  1. Gràcies per les receptes guapa.
    Jo al final li estic donant a tastar l'ou aquests dies. De moment li dono el rovell i d'aquí uns dies la clara. A mi és que em fa ilu fer un pastís dels de tota la vida i que ell mengi una miqueta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hehehe, jo segurament en faré un que he trobat (a veure si el penjo) que m'agrada bastant i no porta ou. I vull provar de fer-ne un sense ou però amb la meva llet, a veure què tal queda!
      Es que el meu tampoc ha provat la llet de vaca, i clar, ha de ser especial si o si!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...