dijous, 8 de setembre del 2011

La tornada a l'escola


Com que aviat comença el curs em sembla pertinent fer una entrada parlant-ne.
Aquest any estic a Educació Infantil, i veig coses que no m'agraden de com està muntat el sistema.
En moltes escoles no es fa període d'adaptació a P3 i per tant hi ha nens que no han anat a la llar d'infants que de la nit al dia passarant de compartir les hores amb la mare/pare o persona de referència a quedar-se un munt d'hores amb una completa desconeguda (en femení per estadística, que no estic dient que no hi hagi homes a Educació Infantil, eh?). I els que han anat a la guarderia només conèixen a la futura mestra de veure-la un matí al juny... en fi... i després ens sorprenem que els nens emmalalteixin. I com coi volem que no es posin malalts, si és la única manera que tenen d'obtenir altre cop la cura i atenció de qui estan acostumats?

Veig com s'imposen continguts a nens i nenes de 5 anys, a base de fitxes en paper. avaluacions de temes absurds a primària, més i més continguts deslligats dels interessos del nen. Clar que hi ha fracàs escolar! Si amb tant contingut ens oblidem de preguntar-los com estan, què senten, ens oblidem d'observar com es relacionen, ens oblidem de l'edat que tenen...
Jo el que més recordo de l'escola eren les excursions recollint fulles per fer-ne murals, els tallers de cuina, com cuidàvem el pati de les tortugues, les observacions d'insectes al microscopi, els jocs matemàtics amb els cubs, els debats ètics i socials que teníem, els jocs de màgia, el grup instrumental, les hores de biblioteca i lectura amb la posterior visita de l'autor/a.... i evidentment que féiem continguts, però els que recordo són els que vaig aprendre de més gran. De primària en recordo sobretot les coses pràctiques. De fet, per mi primària hauria de ser: lectura, comprensió lectora, expresió oral i escrita, fonaments matemàtics, debat i experimentació. I prou. Posposem les piles de continguts per secundària, que ja tenen edat per començar a estudiar!
I deixem que els nens siguin nens!

En fi, no em volia extendre massa, crec que la vinyeta de'n Frato parla per si sola.
Bon inici de curs a tots i totes!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...